tirsdag 29. juni 2010

Can i haz sum gravy on my ghettoblaster, plz?


Av og til får jeg lyst til å oppdatere bloggen, men er ikke helt sikker på hvilket cover jeg skal bruke. Da er det lett å ty til velkjente klassikere, men det vil jeg jo ikke. Kan hende bare tenker jeg på en artist i stedet, som jeg går ut fra har et par blinkskudd på cv'en.

Det var nøyaktig dét som skjedde denne gang. Etter en kjapp liten tankerekke endte jeg opp på Humpty Hump - også kjent som Shock G. Jeg fant ingen kule covere med ham som soloartist, men fant et stilig cover fra gruppa hans, et cover jeg aldri hadde sett før. Gruppa er Digital Underground, en gjeng 2Pac faktisk var medlem av i starten av sin karriere. Humpty Hump (forøvrig fra Oakland akkurat som forrige innleggs Yukmouth) er mindre kjent, men mye morsommere, og jeg stiftet først bekjentskap med ham i Digital Undergrounds (men egentlig mest hans egen) låt "The Humpty Dance":

I'm sick wit dis, straight gangsta mack
but sometimes I get ridiculous
I'll eat up all your crackers and your licorice
hey yo fat girl, c'mere - are ya ticklish?
Yeah, I called ya fat.
Look at me, I'm skinny
It never stopped me from gettin' busy
I'm a freak
I like the girls with the boom
I once got busy in a Burger King bathroom

Osv...

Stemmen til denne fyren er ganske karakteristisk, så det anbefales å høre den funky låten. Digital Underground-albumet jeg har hentet coveret fra er ukjent vare for meg, så der kan jeg ikke anbefale noe særlig - men albumet Sex Packets (1990) der Humpty-dansen er å finne, er en finfønki plate jeg kan gi tomler opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar