mandag 29. november 2010

Piloten takker for seg


2010 går mot slutten, og med innlegg nummer 50 runder jeg av coverbloggen - foreløpig for godt. Kanskje jeg kommer opp med et nytt... kremt... konsept i 2011.

Skiva jeg har plukket coveret fra står som en fin avslutning både på bloggen og 2010 - det er Curren$ys oppfølger til sin Pilot Talk fra tidligere i år. Pilot Talk II er rykende fersk, og om mulig enda bedre enn sin forgjenger. Curren$y må bli min favoritt-MC fra 2010 - med sin positivt monotone stil flyter han gjennom den ene skiva og låta etter den andre, og er bemerkelsesverdig interessant i all sin enkelhet. Men der, i jordnærheten, ligger nok nettopp nøkkelen, sammen med de finfine beatsene, som langsomt synker inn i deg og blir der, snarere enn å ha hitpotensiale som gir kortvarig eufori.

Mon tro om huset på coveret er i samme område som der Curren$y driver rundt i "Breakfast"-videoen? Litt drømmeaktig og svalt i begge tilfeller, i alle fall. Håper jeg befinner meg på et slikt sted en gang - særlig håper jeg det nå, med raggsokk-føttene plantet på kaldt gulv i en iskald leilighet.

Takk for nå, og takk for at nettopp du har lest bloggen! Big upz, tunin' ooouuuut...

7 kommentarer:

  1. coverpiloten har gjort en ærefull innsats! gleder meg til å se hva det neste konseptet blir. have yourself a dipset christmas ;)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Satser på et konsept av episk kaliber over nyttår :-)

    SvarSlett
  3. Nei, nei, nei, nei! Du får ikke lov til å slutte å blogge, nå som jeg endelig har funnet en blogg jeg har interesse av å lese (særlig nå i eksamenstiden, der musikk er én av få ting som holder motivasjonen og livsgnisten oppe).

    Skriv mer, Sveinung! Pliiiiiiz.

    SvarSlett
  4. Ah, nå forstår jeg hvordan kjendisene har det, når det snakkes om samfunnsansvar, rollemodeller, osv.

    Jeg lover å gjøre comeback! Men det blir nok ikke før på nyåret. Mellom gode produksjoner kreves gode pauser, vet du ;-)

    SvarSlett
  5. Keep it Neil. Bloggen var feit. Get money + get paid.

    SvarSlett
  6. Det blir vanskelig å opprettholde blogghater-imaget hvis du oppretter enda en, Sveinung. Men jeg gleder meg, dette har vært et bra coverløp.

    SvarSlett
  7. Jeg velger å se på det som at jeg gjør gråstein til gull. Jeg bringer revolusjon til blogg-nabolaget og gir det en solid oppussing.

    "He's a big bad wolf in your neighborhood. Not bad meaning bad, but bad meaning good".

    (Run DMC)

    SvarSlett