mandag 1. november 2010

Vokt dem for hunden


Da jeg ble introdusert for Wu-Tang var det bare å orientere seg i soloskivene fra medlemmene. Det må være nesten ti år siden sist jeg hørte noe fra Inspectah Decks første plate på egen hånd, og jeg mintes at den ikke var en av skivene fra Wu-Tang-leiren som bet seg mest fast på hjernebarken.

Når jeg setter den på nå oppdager jeg at skiva likevel inneholder en rekke ålreite låter. For ikke å snakke om minnene - ikke ett av disse sporene kan sies å ha fått mye spilletid rundt omkring siden den gang. Inspectah Deck er kanskje ikke blant de rapperne i Wu-Tang som har fått mest shine, noe som forsåvidt er rettferdig da flowen og stemmen hans kan bli litt slitsom gjennom en hel skive. Men fyren kan rappe og produksjonen på Uncontrolled Substance er for det meste ganske typisk Wu-Tang på slutten av 90-tallet, selv om RZA ikke har produsert så mye.

Coveret er jo dødsmorsomt og skikkelig gatesmart på en gang. Dette er hip-hop. Daaaawg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar