torsdag 12. august 2010

Wiggaz


Det går nesten ikke an å ha en coverblogg uten å gi Pen & Pixel litt shine. Dette design-kompaniet sto bak en vanvittig del av cover art'en til rap-utgivelsene mot slutten av 90-tallet. Coverne er på sett og vis en slags billedliggjøring av det tekstmessige innholdet - ofte satt sammen av materialistiske overflodssymboler som biler, smykker, damer og alt det andre folk pleier å hate på hip-hop for.

Jeg tror jeg allerede har postet et par covere der Pen & Pixel har hatt en finger med i spillet, og sannsynligvis vil det komme flere etter hvert da rekken av hysteriske covere er endeløs. Denne gang velger jeg meg Po' White Trash and The Trailer Park Symphony (!), en gjeng jeg strengt tatt har hørt veldig lite av og som heller ikke frister veldig å sjekke ut mer av.

Pen & Pixel holder det fortsatt gående og man kan faktisk se en liten film om bedriften på Youtube som er ganske interessant, der den ikke ukjente dokumentaristen Louis Theroux er host.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar