tirsdag 2. mars 2010

Fiendtlig miljø


Coveret til høyre minner litt om det første jeg postet her i bloggen. Igjen er det truende skikkelser som lusker, men denne gang er rapperen byttet, ikke jegeren.

Det er Rasco som sitter i stolen der inne, og coveret tilhører platen hans Hostile Environment. Rasco representer California, men la seg aldri på gangster rap-bølgen som har vært nært tilknyttet hip-hop'en fra vestkysten. Debutplaten hans ble sluppet på Stones Throw, verdens beste plateselskap, og bar navnet Time Waits for No Man. Etter dette dannet han gruppen Cali Agents sammen med Planet Asia, en annen dyktig MC. Diskografien deres anbefales egentlig vel så mye som soloplatene.

Skiva til høyre kom i 2001, og når jeg hører den i dag synes jeg den er helt på det jevne. Noen utrolig kule låter. Hvis jeg husker rett kjøpte jeg skiva fra Benni's - platesjappa til Christer Falck nede på Aker Brygge. Med unntak av Stress var det ingen andre butikker hverken i Oslo eller Norge generelt man var nesten garantert å finne de rap-skivene man lette etter. Nå er Benni's nedlagt og ingen kjøper cd'er lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar